Πέμπτη, 9 Φεβρουαρίου 2012

Τη γλώσσα μου έδωσαν ελληνική: η απειλή των greeklish



Της Ελένης Λανίτη
(*Το άρθρο δημοσιεύθηκε στο εκφραστικό όργανο του Μετώπου Κυπρίων Φοιτητών Η.Β., "Προπύργιο")

«Ο λαός των Γκρέκων είναι αναρχικός και δύσκολος να τιθασευθή. Γι’ αυτό πρέπει να τον χτυπήσουμε βαθιά στις πολιτιστικές του ρίζες. Τότε ίσως αναγκασθή να συμμορφωθή. Εννοώ να πλήξουμε τη γλώσσα του, την θρησκεία του, τα πνευματικά και ιστορικά του αποθέματα, ώστε να εξουδετερώσουμε την δυνατότητά του να αναπτυχθεί.» Χένρι Κίσινγκερ

Δυστυχώς, στις μέρες μας βλέπουμε τα λόγια του μεγάλου ανθέλληνα Χένρι Κίσινγκερ να επαληθεύονται. Οι ίδιοι οι Έλληνες έχουν αρχίσει να ξεχνούν τις ρίζες και την καταγωγή τους, έχουν ξεχάσει ότι είναι απόγονοι του Σωκράτη, του Μεγάλου Αλεξάνδρου, του Κολοκοτρώνη. Ο ελληνικός πολιτισμός δέχεται απανωτά πλήγματα είτε λόγω παγκοσμιοποίησης, είτε λόγω της ξενομανίας που μας διακατέχει. Το μεγαλύτερο πλήγμα το δέχεται η ελληνική γλώσσα καθημερινά από τα λεγόμενα greeklish. Η συνεχής χρησιμοποίηση τους στο διαδίκτυο και στα γραπτά μηνύματα στα κινητά τηλέφωνα έχει επηρεάσει σημαντικά την ορθογραφία, την στίξη και τον τονισμό, ενώ αρκετά συχνά χρησιμοποιούνται λατινικές βραχυγραφίες. 

Σύμφωνα με έρευνα, η οποία διενεργήθηκε το 2009 από το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας σε μαθητές γυμνασίων και λυκείων της Κοζάνης, περίπου 77,4% των μαθητών χρησιμοποιούν greeklish. Δυστυχώς, αυτός ο αριθμός αντί να μειώνεται, αυξάνεται δραματικά και η χρήση των greeklish διαδίδεται και σε μικρότερες ηλικίες. Ερωτηθέντες στην σχετική έρευνα γιατί χρησιμοποιούν τα greeklish, οι μαθητές απάντησαν ότι είναι θέμα συνήθειας, είναι «βολικά», για να αποφεύγουν ορθογραφικά λάθη, μερικοί κιόλας απάντησαν πως είναι πιο μοδάτα! Εύλογα μπορεί να διερωτηθεί κανείς: Είναι οι πιο πάνω λόγοι ουσιώδεις; Είναι επαρκείς ούτως ώστε να εγκαταλείψουμε την χρήση της ελληνικής γλώσσας και να οδηγήσουμε τον πολιτισμό μας σε διάβρωση;

Είναι λυπηρό το γεγονός ότι εμείς οι Έλληνες δεν συνειδητοποιούμε και δεν αντιλαμβανόμαστε το κακό που μας προξενεί η χρησιμοποίηση των greeklish. Πρέπει να αντιληφθούμε πόσο ευλογημένοι είμαστε που γεννηθήκαμε Έλληνες και κληρονομήσαμε την μαγευτική αυτή γλώσσα. Θα έπρεπε να ήμασταν τόσο περήφανοι για την γλώσσα μας, που να μην καταδεχόμασταν την είσοδο των greeklish στη ζωή μας. Δυστυχώς όμως δεν το αντιλαμβανόμαστε. Ή μήπως το αντιλαμβανόμαστε και συμβιβαζόμαστε;

«Tὴ γλῶσσα μοῦ ἔδωσαν ἑλληνική· τὸ σπίτι φτωχικὸ στὶς ἀμμουδιὲς τοῦ Ὁμήρου. Μονάχη ἔγνοια ἡ γλῶσσα μου στὶς ἀμμουδιὲς τοῦ Ὁμήρου.»

Σε μια μόνο πρόταση ο Οδυσσέας Ελύτης τονίζει την πλούσια, πνευματική, γλωσσική αρχαία παράδοση που κληρονομήσαμε από τον Όμηρο. Ως νεολαία οφείλουμε να παραδειγματιστούμε και να διαφυλάξουμε τον ελληνικό πολιτισμό και την γλώσσα μας.Πρέπει να διασώσουμε την ελληνική μας γλώσσα και να συμβάλουμε όλοι μαζί, ούτως ώστε να καταπολεμήσουμε την επιδημία των greeklish. Έχουμε το χρέος να διαφυλάξουμε την μοναδική γλώσσα που εδω και τέσσερις χιλιάδες χρόνια ομιλείται και γράφεται αδιάκοπα. Δεν πρέπει να αποτελέσουμε τη γενιά που θα οδηγήσει στη καταστροφή της ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού.

2 σχόλια:

  1. σε ένα κατα τα άλλα ενδιαφέρον άρθρο γιατί επιλέγεις να ξεκινήσεις με μια ''δήλωση'' η οποία ουσιαστηκά είναι αστικός θρύλος και δεν έγινε ποτέ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κάθε ένας αφήνει λεξοσυντακτική (www.textquest.de) υπογραφή σε ότι γράφει και με τέτοια προγράμματα βαθμολογούν αυτόματος της εκθέσεις σε εξετάσεις εισόδου πανεπιστήμιου. Αυτό η πλαστογραφία ει να αδύνατον να ει χει γράφει από Εβραίο, Γερμανό η Αμερικανό, μονό από Έλληνα, διότι μονό οι Έλληνες έχουν τέτοιες διαστραυλωμένες ιδέες. Συγκρίνετε εστίες από πρεσβείες να δείτε. Όταν έφυγαν οι Εβραίοι Θεσσαλονίκης από την Ισπανία έφυγε και ο Κωλόμβος με αμπάρια γεμάτα Εβραίους για Αμερική Οι Πίλγροι του Θενξίβι ήταν οπαδοί του Κρωμγέλλη όποιος επανέφερε Εβραίους στην Αγγλία Ο Θεός βοήθα αυτούς που βοηθάνε τους Εβραίους και όχι σας του μεχμεκωμούνες. Δεν εφεύρεσαν Έλληνες την δημοκρατία, μα την πήραν από τους δικαστές Δευτερονόμιου

    ΑπάντησηΔιαγραφή